8 december 2017 - dag 15

8 december 2017 - Hoi An, Vietnam

00:20 - ik (Charlotte) word wakker doordat ik me echt niet lekker voel. Gister begon het al met hoofdpijn en duizeligheid, maar nu word ik midden in de nacht zwetend wakker. Ik pak de thermometer erbij en wat blijkt: ik heb 38,5 graden koorts. Logisch dat ik me niet lekker voel dus.
De rest van de nacht lig ik te woelen in m'n bed. Ik kan wel wat slapen maar het is niet veel. Om 06:00 uur word ik weer wakker en besluit ik met m'n ouders te appen. Zij waren net van plan om naar bed te gaan. Vervolgens worden Kim en ik om 09:30 uur wakker van de wekker. We ontbijten en gaan vervolgens weer naar de kamer. We doen het rustig aan want ik voel me nog steeds niet lekker. De koorts is gelukkig gezakt naar 37,4 en dus bijna over. Om 12:00 uur moeten we uitchecken. Onze backpacks laten we bij het hotel staan. We besluiten het rustig aan te doen en te starten met iets te drinken. Na het terrasje willen we eigenlijk nog wel in een boot varen die langs Hoi An vaart. Dus dat besluiten we te doen.
Het was een leuk ritje van 40 min. De man van de boot was erg aardig. Na de boottocht wilde de zus van de man van de boot dat we meegingen naar haar kledingwinkel. Nou oké prima. Ze was heel aardig en had een leuk praatje. Toen we eenmaal bij de kledingwinkel waren bleek het een winkel te zijn waar ze speciaal voor jou de kleding maken. En ze gingen er vanuit dat we jurkjes zouden kopen. Maar ho, dat willen wij helemaal niet. Het was nog best moeilijk om daar weg te komen, maar toen dat was gelukt gingen we lunchen aan het water. Hele lekkere pizza!
Ik begon me na deze rustige middag weer een stuk beter te voelen!
Terug bij het hotel hebben we nog een uur op de nachtbus gewacht. We gaan namelijk naar Da Lat! Een busrit van 14 uur...
En de busrit was enorm heftig!
We hadden chille plekken in de bus dus dat was fijn. De eerste paar uren gingen prima. We hadden echter sinds 15:00 uur niet gegeten en er kwam maar geen avondeten-stop. De enige stop die we hadden gehad was een plasstop van 5 minuten. En dat was om 18:30 uur. Dus wanneer konden we iets eten halen?
Met enorme honger en hoge nood stopten we om 22:30 uur voor avondeten. Een stop van 45 minuten. De wc's waren enorm goor. Zowel voor mannen als voor vrouwen een plasgat waar je moest doortrekken met een emmer water...
Allebei namen we een Vietnamese maaltijd. Kim's noodlesoep was enorm pittig en bij mijn rijst met kip zat enorm vieze kip. Er zat amper vlees aan. Het stonk ook heel erg. Ik heb alleen de rijst en groenten gegeten.
Terug in de bus zijn we gaan slapen.
Om 02:00 uur werden we wakker getikt. "Where you go?" Nou uhh naar Da Lat. En hups, binnen 2 minuten zaten we op een andere bus. We werden even midden in de nacht wakker gemaakt omdat we moesten overstappen op een andere bus. Die andere bus zat al aardig vol waardoor we niet zulke goede plekken hadden. De lucht uit de airco was bovendien heeel vervelend. Niet goed voor je luchtwegen.
De rest van de nacht was een hel. Om 04:00 uur werd de hele bus wakker gemaakt met fel licht en keiharde muziek omdat andere mensen moesten overstappen. Wij niet.
Pas om 06:00 uur hadden we weer pauze en ontbijt. Vervolgens was het nog 3 uurtjes naar Da Lat. Daar aangekomen zijn we als zombies naar ons hostel gelopen. Leuk hostel, dat zeker!
Op de kamer hebben we niet echt bijgeslapen omdat we anders helemáál van de leg raken. Maar ik begon me weer steeds slechter te voelen...

x