22 december 2017 - dag 29

22 december 2017 - Mekong Delta, Vietnam

Hallo iedereen,
Dag 2 van de mekong delta tour alweer. We staan enorm vroeg op (voor ons doen dan haha), de wekker klinkt al om 05:30! Om 06:00 zitten we ingepakt en al aan het ontbijt. We vertrekken toch pas om 06:45 want er moeten nog mensen van andere hotels zich bij ons aansluiten. Ook al is het zo vroeg, het is al helemaal licht buiten en ook is de temperatuur al hoog. Gezamenlijk lopen we naar de haven waar we in een bootje stappen richting de floating market. Onze tour guide (hij was dus echt een beetje een gekkie, hij maakte de hele tijd hele rare opmerkingen naar ons) legt ons onderweg wat dingetjes uit over de markt. Als we het goed begrepen hebben, betekent een kokosnoot hoog aan een stok aan je boot hangen dat je je boot wilt verkopen. Terwijl de tour guide allerlei dingen vertelde, kwamen er al van allerlei kanten bootjes op ons af die zich met haken(!) aan onze boot vastmaakten en hun goederen aan ons aanboden. Erg interessant en grappig om allemaal te zien. Eenmaal aangekomen bij de floating market zien we alle bootjes met allerlei goederen liggen. Vanaf een grotere boot konden we ook nog eens heel mooi over de markt uitkijken. We snapten later dat we hiervoor zo vroeg op moesten staan, want toen we er weer langs voeren op de terugweg was elke boot al verdwenen. Na de floating market gingen we richting een homestay waar ze ratten en kikkers op de bbq legden. Daar konden we ook een fietstochtje maken. Heel bijzondere dingen  hebben we hier niet gezien, het was meer echt een super mooie omgeving met bij elk huis wat we tegenkwamen wel een schattig hondje! Sommige mensen van de groep durfden over een super onstabiel takje een rivier over te steken, maar Charlotte en ik sloegen die liever even over. We hebben ook nog even gepraat met een Australische mevrouw tijdens de fietstocht, ze zei dat het bij hun thuis wel 45 graden was nu! Pfoe niet voor te stellen zo met kerst. Even afwijkend van het onderwerp, maar er zat ook nog een andere hele leuke Italiaanse man bij ons in groep. Wij vonden hem echt heel knap haha. Hij was alleen al een beetje oud en had een vrouw lollieeess. Na de fietstocht gingen we terug met de boot naar een rice noodle factory. Char en ik hadden alleen niet zo veel oog voor de rice noodles, want er lag een nest puppy’s in een doos bij de ingang. Daar hebben we dus even heel veel foto’s gemaakt en lekker geaaid. Ze waren zo enorm schattig! Vervolgens teruggegaan naar de stad en lunch gegeten. Toen was het alweer tijd om terug te gaan met de bus naar Ho Chi Minh. We hadden voor de laatste avond echt een heerlijk hotel geboekt. Ze hadden zelfs een zwembad op het dak! Het bad lag ook heeeerlijk. We keken uit op het hoogste gebouw van Ho Chi Minh: de Bitexco toren. We hebben in onze mooie pas gekochte jurkjes avond gegeten en daarna nog wat gedronken in de skybar op het dak! Zeker een mooie afsluiting van onze ‘laatste’ avond in Vietnam. Bedankt voor het lezen! xxx

1. Lisette:
    23 december 2017
    Kom maar weer na huis, heeft lang genoeg geduurt hahaha..... Jammer hoor, gun jullie nog wel een maand. Fijne terug reis. Xxx