19 en 20 december 2017 - dag 26 en 27

20 december 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

19 december:
Hallootjes,
Vandaag werden we om 08:30 uur wakker door onze wekker. Op een heerlijk eigen tweepersoons bed (onze kamer kreeg een gratis upgrade omdat het hotel overboekt was, primaprima) werden we wakker. Helaas waren de kussens keihard waardoor we allebei wat last van onze nek hadden..
Gisteravond heb ik (Char) met onze contactpersoon Kim contact gehad. Kim is een Vietnamese vrouw en woont met haar Nederlandse man en zoon in Ho Chi Minh (HCM). Hier heeft zij ook haar bedrijven en via vrienden hebben we haar gegevens gekregen om haar te kunnen bereiken voor noodgevallen en tips over Vietnam. Wij wilden haar graag ontmoeten voordat we terug naar NL gaan, omdat het fijn was om iemand te hebben in Vietnam waar je altijd terecht kunt met vragen en in geval van nood. Ik had dus met haar afgesproken om iets met z'n 3en te lunchen. Gezellig!
Na ons inbegrepen ontbijt dat we nuttigden in het café naast het hotel, zijn we op zoek gegaan naar een boekingskantoor om een tour naar de Mekong Delta te boeken. We verblijven anders namelijk 6 dagen in HCM en dat vinden we ook wel weer een beetje te veel van het goede.
Na een tweedaagse (2 days, 1 night) tour geboekt te hebben zijn we naar de Starbucks gegaan voor een ijskoffie. Vervolgens hebben we om 11:30 uur de taxi genomen naar het kantoor van de Vietnamese Kim. Om 12:00 uur kwamen we aan en werden vriendelijk ontvangen.
Kim is echt een ontzettend aardige vrouw. Ze heeft ons mee uit lunchen genomen naar een restaurantje met typisch eten uit Hué. Ze bestelden wat dingen voor ons om uit te proberen. En hoewel we niet alles even lekker vonden, het was een leuke ervaring! Leuk om andere dingen te proberen, die je zelf nooit zou bestellen. Ook hebben we anderhalf uur leuk gekletst over onze reis en andere dingen. Het was een geslaagde lunch!
Vervolgens zijn we terug naar Kim's kantoor gegaan waar we een lieve Nederlandse vrouw hebben ontmoet die bij Kim werkt. Ook zij heeft mij later geappt met tips over de stad. Enorm lief!
Vervolgens heeft Kim met een heerlijke kop Italiaanse koffie uitgelegd wat leuke bezienswaardigheden zijn in HCM.
Rond 14:30 uur zijn we vanuit Kim's kantoor met de bus naar Ben Thanh Market gegaan. Dit vonden wij zelf niet zo bijzonder. Het was er heel benauwd en het stonk enorm. Er waren vooral prulletjes en onzin dingen. Wel leuk om even doorheen te lopen. Vervolgens zijn we naar het war museum gelopen. Hier hebben we best nog wel even rondgelopen, terwijl het kaartje maar 0,50 cent p.p. kostte. Het museum ging over de impact van de Vietnamoorlog en was vooral vanuit het perspectief van de Vietnamezen waardoor het niet altijd even objectief beschreven werd allemaal. Zo werden de Amerikanen continu als agressive benoemd. Of: agressive war. In elke zin, op elke muur. Logisch, maar niet objectief voor een museum. Maar goed, maakt niet uit. Het was leuk om even te zien.
Hierna waren we toch best wel moe en zijn we daarom teruggaan naar ons hotel om vervolgens te eten en te gaan slapen.
Het was een leuke, innovatieve dag! :)

X

20 december:
Morguhhh,
We stonden rond 09:00 uur op en zijn ons gaan klaarmaken. Na ontbijt was het tijd om weer richting het Vincom Center (winkelcentrum) te gaan. Daar wilden we graag wat souvenirs shoppen en wat rondlopen. Met de taxi aangekomen zijn we eerst naar MAC gegaan om onszelf allebei op een lipstick te trakteren! Vervolgens zijn we souvenirs en cadeautjes gaan shoppen. Ook liepen we wat rond langs de Saigon rivier waar we vervolgens ook hebben geluncht in een chique cafeetje. Ik (Char) had enorm last van m'n nek/schouder wat heel vervelend was. Echt veel energie hadden we niet dus zijn we terug naar het winkelcentrum gegaan om te kijken of er een Engelse film draaide. We waren hier niet ondersteboven van de keuze en hebben toen toch maar besloten niet naar de film te gaan. We zijn terug naar ons hotel gegaan, waar we vervolgens op ons bed even gingen chillen en zodat de pijn in mijn schouder kon zakken. Na een paar uur zijn we heerlijk uit eten gegaan naar een mooi en duurder steakrestaurant. Heerlijke steak! Helaas had Kim last van haar buik en daarom zijn we op tijd naar bed gegaan na het eten. Morgen moeten we om 08:00 uur klaarstaan in de lobby voor de tour naar de Mekong Delta.
Slaap lekker!

X