17 en 18 december 2017 - dag 24 en 25

18 december 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

17 december:
Hallooo, vandaag is onze laatste (halve) dag in Mui Ne aangebroken. We doen het lekker rustig aan en ontbijten voor de laatste keer bij Impresso. We hadden gehoopt dat de enorm schattige hondjes er weer waren, maar helaas niet. Om 11:30 Nederlandse tijd zouden we opgehaald worden voor de bus naar Ho Chi Minh city (vroeger ook wel Saigon), maar dat werd natuurlijk 12:00 Vietnamese tijd. De reis verliep voorspoedig en onderweg aten we nog een traditioneel Vietnamees broodje: ‘banh mi’. Eenmaal aangekomen in Ho Chi Minh was het zoeken naar ons hostel. Uiteindelijk bleek het in een wijkje te zitten met super nauwe straatjes. Het hostel was een hele ervaring want je stapte eigenlijk gewoon binnen in de huiskamer van de gastvrouw. Je moest ook per se je schoenen uitdoen anders werd ze heel boos haha. Onze kamer was heel klein en had echt verschrikkelijk lelijk behang. Gelukkig lagen de bedden goed. We aten ‘s avonds wat in de zogenaamde ‘walking street’: ‘Bui Vien’ iets verderop. Dit is het centrum voor alle backpackers in Ho Chi Minh. Daarna lekker slapen... zzzzz

18 december:
Kukelekuuuu! Dat was het letterlijk deze ochtend. Om een uurtje of 6 ‘s ochtends worden we wakker van een haan die enorm loopt te kraaien. En ook niet een kwartiertje, maar echt twee uur lang. Dus om 08:00 waren we allebei klaar met de herrie en gingen we ons klaarmaken voor de dag. Eenmaal beneden willen we een nachtje bijboeken, maar de gastvrouw spreekt echt verschrikkelijk Engels. Dus na wat handen en voetenwerk zegt ze dat ze al vol zitten voor die avond. Dus was het meteen zoeken naar een andere accommodatie. We vinden er eentje voor een redelijke prijs 200 meter verderop en verhuizen meteen onze spullen. Hierna vertrekken we met een taxi naar de dierentuin van Ho Chi Minh. Een kaartje voor de dierentuin kostte maar 50.000 dong (= ca. €1,85). We hebben lekker rustig rondgelopen en alle typische dieren gezien zoals olifanten, leeuwen, tijgers, giraffen en chimpansees. Wat we erg leuk vonden was het reptielenhuis. Ze hadden zoveel verschillende soorten! Wel vonden we alle dieren hier een beetje zielig. De verzorging en de hokken leken ons veel minder goed dan in Nederland. Ook was er niet veel toezicht. Zo stonden we bij de beren te kijken en gooit er een gezin allemaal chipjes naar de beren die zij helemaal proberen op te vangen met hun mond. Ze boden zelfs aan ons een chipje aan om te gooien, maar wij bedankten en sloegen die even over. Maar over all, toch wel een heel leuk tripje. Om 14:00 verlaten we de dierentuin en lunchen we wat bij onze grote vriend de Highlands Coffee en zoeken op waar een leuk winkelcentrum zit in Ho Chi Minh. We vinden de allergrootste op loopafstand! Deze heet ‘Vincom Center’ en wat waren we positief verrast toen we aankwamen. Het is een hele grote, mooie toren met alle westerse merken. Hier hebben we ons even uitgeleefd bij onder andere de H&M en de Zara. We gaan geslaagd weer weg aan het eind van de middag. Hierna eten we bij onze gemiste vriend de MacDonalds en gaan tevreden naar huis. Bedankt voor het lezen! xxx