3 december 2017 - dag 10

3 december 2017 - Hue, Vietnam

Goeeedemorgen,

Na een hobbelige nacht in de bus naar Hue worden we abrupt wakker om 06:00. We zijn aangekomen! Het is nogal een klus om al onze spullen zo snel bij elkaar te zoeken want de Vietnamese busmensen vinden dat we moeten opschieten. We zijn net wakker, dachten we! Toen we uiteindelijk de bus uit waren, kwam Char erachter dat ze haar fijne nekkussen in de bus had laten liggen. Even terug de bus in om te zoeken? Ho maar, dat mocht niet. Dus was het tijd om ons hotel op te zoeken: het Nhat Le hotel. Via de app maps.me gingen we op zoek. Na een kwartier lopen waren we weer op hetzelfde punt beland als waar de bus aankwam. Het regende en we waren heel moe dus gingen we op zoek naar een taxi. Eenmaal in die taxi was het echt één minuutje rijden; bleek dat het hotel in een steegje zat! De taxichauffeur wilde 20.000 dong van ons hebben terwijl het tarief 4.500 dong per halve kilometer is. Dat deden we dus niet! Vervolgens reed de taxichauffeur weg zonder dat we hem betaald hadden. Ach ja hadden wij weer geld bespaard! In het hotel aangekomen, hoopten we heel erg dat we konden inchecken op zo’n vroeg tijdstip. Gelukkig mocht dat! Na lekker nog een paar uurtjes geslapen te hebben in de kamer, gingen we Hue verkennen. Helaas kwam het met bakken uit de hemel. Eenmaal aangekomen bij de oude keizerlijke stad, waren we twee verzopen katten. Maar goed, we gingen toch even kijken bij deze oude gebouwen. Het was €6 per kaartje (is best duur voor Vietnamese begrippen) en later kwamen we erachter dat het park maar tot 17:30 open was en we waren er pas om 16:00, oepsie! In de 19e en 20e eeuw woonden in dit oude deel van Hue keizers met hun onderdanen  van de Nguyen dynastie. Je kon ook veel Chinese invloeden terugzien. Al die gebouwen deden mij (Kim) ook zeker denken aan de kinderserie Avatar die ik vroeger altijd keek. Super leuk vond ik dat!
Na een koffietje te hebben gedronken, namen we een taxi terug naar het hotel. Deze keer hadden we wel betaald ;). Vervolgens weer even gechilld op de kamer en ‘s avonds gegeten in een restaurantje aan de overkant. Kim nam een kipcurry en Char beefnoedels. Na een koude douche (brrrr!) was het om 23:00 tijd om naar bed te gaan. Morgen weer vroeg op want we doen een tour naar onder andere de Vinh Moc tunnels overgebleven uit de Vietnamoorlog! Tot morgen!