2 december 2017 - dag 9

2 december 2017 - Ninh Binh, Vietnam

Heerlijk! We hebben vandaag uitgeslapen tot 10:30 uur.
Om 11:30 uur moesten we uitchecken, maar omdat we vanavond de bus nemen naar Hué konden we onze spullen bij het Hostel laten.
We hadden allebei al aardig wat was, dus dat hebben we laten wassen voor een euro p.p. We vroegen of het om 17:00 uur klaar kon zijn, vanwege onze bus naar Hué.
Vervolgens gingen we ontbijten/lunchen. Lekkere noodles bij een leuk tentje met een vrouw die geen Engels kon. Ik moet zeggen: je krijgt hier wel een boost in je zelfverzekerdheid wat betreft het Engels spreken, want de meeste Vietnamezen kunnen het toch echt niet zo goed.
De maaltijd was lekker goedkoop, en omdat we allebei moe waren en er in Ninh Binh Town niet zoveel te beleven was, hadden we besloten dat het tijd was voor een lekkere smoothie bij Chookie's. Dat is het restaurantje waar we gisteren gegeten hebben.
Kim nam een mangosmoothie en Char een bananensmoothie. Jammie!
Chookie's was best een stuk lopen, maar goed te doen. Onderhand hadden we dezelfde weg al 4x gelopen. En wat ons mateloos irriteerde was dat we continu werden nagekeken. Gek werden we er van.
Om de tijd te doden gingen we terug naar het hostel waar we op een bank filmpjes hebben gekeken en spelletjes hebben gedaan. Om 17:00 uur haalden we onze was op, wat nog lekker warm was en heerlijk rook.
Vervolgens was het tijd om avond te eten. Tussen 19:00 uur en 19:30 uur zouden we worden opgehaald door de slaapbus. We hadden besloten dat we heen zouden lopen naar Chookie's en terug met de taxi zouden gaan. We zagen er echt tegenop om weer langs dezelfde, irritante mannen te lopen. Char besloot het te negeren en boos voor zich uit te staren. Kim deed dat ook, maar haar werd het echt teveel toen drie (jongere) mannen naar ons gingen roepen.
Ze draaide zich om en keek ze boos aan. Zo van: wat moet je? Één jongen bleef doorgaan waarna de jongen naast hem hem op z'n hoofd sloeg. Lekker voor je, sukkel.
Het personeel van Chookie's was weer erg lief en ze vonden het echt leuk dat we alweer voor de derde keer kwamen. Dat maakte de reis wel weer goed. Allebei heerlijk gegeten.
We vroegen het personeel van Chookie's of ze een taxi wilden bellen. Om 18:45 uur kwamen we met de taxi bij het hotel aan waar we vervolgens nog zo'n 30 minuten op de bus hebben gewacht.
Een ander meisje/vrouw ging ook mee met de bus naar Hué. Ze was meteen al erg aardig en kwam uit Italië.
Toen we bij de bus aankwamen bleek het chaos. We mochten onze huge backpacks niet in de ruimte onder de bus leggen. Er was daar geen plek meer. Dus moesten we ze kwijt in de mini gangpaadjes. Super irritant. Al helemaal omdat er al heel veel spullen lagen waar we ook nog eens overheen moesten klimmen met onze bagage. In een bewegende bus... Je raadt het al; Char viel heerlijk op een Vietnamees met al haar bagage. Oeps, sorry...
Er waren nog maar drie plekjes over, helemaal achteraan in de bus. Naast elkaar. Je had dus niet je eigen plekje maar lag echt naast elkaar. Gelukkig lagen we samen naast het Italiaanse meisje. Het was nog best gezellig zo met z'n drieën.
Na echt 5 minuten rijden, stopten we al om te gaan plassen. "Huh, oke... Waarschijnlijk liggen die andere mensen al best lang in de bus en is het tijd voor een pauze. Naja als zo'n pauze 15 minuten duurt blijven wij wel liggen. Er komt toch nog wel een andere pauze". Nouuuu, nee dus. De pauze duurde niet 15 minuten maar een uur. En bovendien kwam er geen tweede pauze. Maarja, dat wisten wij niet van tevoren. En die mensen van de bus hebben dat ook niet even gezegd. Lekker dan.
We konden gelukkig aardig goed slapen in de bus en om 23:00 uur vielen we dan ook allebei in slaap (met een al wat volle blaas...)

Slaap lekker,

x