28 november 2017 - dag 5

28 november 2017 - Sa Pa, Vietnam

Vandaag begon onze tweede dag in Sa Pa om 08:00 uur. Na ons ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we naar ons volgende hotel, in dezelfde straat, gegaan.
Super mooie kamer, heerlijke bedden en douche, leuk uitzicht en aardige mensen.

Om 09:30 uur begon onze dagtour in de bergen van Sa Pa. Deze tour was 11 km lopen en duurde ongeveer 4 uur. Bij de tour zat een gids, een lunch en vervoer terug naar Sa Pa. Met onze groep liepen ook bergvrouwtjes mee die heel aardig waren en ons hielpen met gladde en moeilijke stukken in de bergen.
Het was een hele mooie ervaring waarin we echt een prachtig stuk land hebben gezien. De tocht was niet gemakkelijk maar ook niet te zwaar. Sommige stukken konden heel glad zijn. Char had Adidas schoenen aan. Was prima te doen en door de hulp van de bergvrouwtjes is ze niet gevallen.
De groep bestond uit een jongen uit Maleisië, twee vrouwen uit Argentinië, een vrouw uit Israël, twee jongens uit Australië/Nieuw-Zeeland en nog een andere man. Wij waren wel duidelijk jonger dan de rest. Was een gezellige groep, heel chill en relaxt.
Wij liepen in het begin best wel achteraan.  Na een kleine pauze liepen wij snel de gids achterna om voorop te kunnen lopen. Na 5 minuten liet de gids ons stoppen. "Wait and watch out. There is a poison snake. Poison snake!" De gids gooide wat steentjes en weg was de slang. Twee stappen later: "Look, a spider". Maarrr we zijn rustig gebleven hahaha. Wel typisch dat zoiets gebeurt zodra wij voorop lopen ;).

Na drie uur lopen gingen we om 13:30 uur lunchen in het dorpje waar we waren aangekomen. Dat was erg gezellig en we hebben leuk gekletst met de mensen uit onze groep.
Helaas wilden de bergvrouwtjes, die elke keer heel lief en behulpzaam waren, ons hier allerlei dingen verkopen. Wij wilden best wat spulletjes kopen van de lieve vrouw die ons hielp. We wilden namelijk ook nog een foto met haar, maar ze vroeg echt een veel te hoge prijs. Drie kleine tasjes voor 500000 dong. Dat is €18,47,- euro... Dat kost meer dan de trekking zelf (14 dollar). En bovendien daar zouden we een hartstikke mooi hotel voor kunnen krijgen. Dus nee. En nee was bij ons deze keer nee. Ze wilde namelijk niet voor een lagere prijs gaan. Heel vervelend, want ze was super lief voor ons geweest, en we wilden niet onbeleefd of onaardig doen, maar ze vroeg gewoon echt te veel geld. Met een klein rot-/schuldgevoel zijn we doorgegaan met de trekking. De bergvrouwtjes bleven in de village.

Na de lunch was het nog 30 minuutjes lopen naar het busje dat ons terug naar Sapa bracht.

Terug in het hotel hebben we onze benen, schoenen en kleren schoongemaakt die onder de modder zaten.
Vervolgens hebben we een powernap gedaan, want we waren bekaf.
Om 19:30 uur was het tijd om avond te eten. We kozen een gezellig restaurantje uit waar meerdere toeristen zaten. Een wat oudere man van het restaurant was super aardig en behulpzaam. We hebben echt heerlijk gegeten.
Na nog wat gekletst te hebben met twee Duitse meiden, zijn we terug gegaan naar het hotel waar we heerlijk gedoucht hebben.

Nu liggen we op onze heerlijk zachte bedden, hmmm slaap lekker!

x

1. Fiora:
    29 november 2017
    Lieve Charlotte en Kim,
    Heerlijk net jullie blog gelezen!
    Geniet heerlijk van alles
  2. Lisette:
    30 november 2017
    Wat een prachtige foto’s en weer een super verhaal! Geniet meiden😘
  3. Maurice:
    30 november 2017
    super leuk meiden om deze verhalen te lezen.
    ga zo door en geniet van dit mooie land.
    gr, Maurice
  4. Jurgen ten asbroek:
    1 december 2017
    hoi wij gaan in maart hoe is met de omgeving na al die stormen die zijn geweest