24 november 2017 - dag 1

24 november 2017 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

Goeeedemorgen!

Na 8 uur en 50 minuten vliegen vanuit Moskou kwamen we om 09:00 uur aan in Hanoi. We hadden allebei enorm last van onze buiken van het zoals altijd heerlijke vliegtuig-eten.
Op het vliegveld moesten we ons visum regelen, wat zo gebeurd was, en moesten we, lekker lang wel, wachten op onze backpacks.
Buiten het vliegveld werden we belaagd met mensen die wel een taxi voor ons hadden. Maar wij zeiden 'nee' en kozen zelf onze taxi uit.
De eerste indrukken van het centrum:
Of course; enorm veel scooters en brommers. Ook op de snelweg/grote wegen. Én veel mondkapjes ;).
We kwamen bij ons hotel aan wat echt helemaal prima was! We werden naar onze kamer gebracht. Echt een super chille kamer met een heel leuk uitzicht en twee tweepersoonsbedden. Misschien wel erg groot voor wat we hadden geboekt....
Maar goed, wij waren moe dus gingen even slapen in ons eigen tweepersoonsbed. Na 2,5 uur werden we wakker en gingen we ons klaarmaken om Hanoi in te gaan.
Toen moest alleen nog de kamerdeur op slot. Maar de sleutel met nummer 303 paste natuurlijk niet op onze deur met nummer 302. Wat bleek: de jongen had ons naar de verkeerde kamer geleid. Die receptioniste was helemaal boos op de jongen en ging zich tegen ons verontschuldigen. Maar wij vonden het eigenlijk wel komisch en allemaal geen probleem. Wel beetje zielig voor die jongen natuurlijk.
Spullen verplaatst, kamer 302 werd weer opnieuw schoongemaakt (hehe oeps, wij hadden al in die bedden geslapen) en we konden Hanoi gaan ontdekken.
We zijn eerst langs het kantoor van de reisorganisatie Friends Travel Vietnam geweest waar we een tour naar Ha Long Bay voor 1 en 2 december hebben geboekt. Hierna zijn we richting het Hoan Kiemmeer gaan lopen en hebben we pizza gegeten in een Vietnamees restaurant. Hele aardige eigenaar waar we nog even mee hebben staan praten.
Echt heel chill aan de Vietnamezen tot nu toe: ze willen je overal mee helpen als je iets wilt weten of ergens naar vraagt.
Vervolgens hebben we rond het Hoan Kiemmeer gelopen, waar allemaal straatartiesten hun act deden en waar veel muziek werd gemaakt en gezongen. Ten slotte hebben we de night market afgestruind waar overal lekker Vietnamees eten, leuke kleding en hebben-spulletje werden verkocht.
Nu liggen we heerlijk op ons bed te chillen met Oreo's van 35 cent haha.
We gaan zo slapen zodat we morgen echt kunnen beginnen met het ontdekken van Hanoi. So far, so good!

x

1. Lisette: