30 november en 1 december 2017 - dag 7 en 8

1 december 2017 - Ha Long Bay, Vietnam

30 november:
De wekker ging donderdag al om 06:00 uur. Na ons klaar gemaakt te hebben en onze spullen ingepakt, hebben we bij het Lotus Hotel uitgecheckt en zijn we vervolgens naar het kantoor van Friends Travel Vietnam gelopen. Dat is de organisatie waarvan de tours zijn en waar wij onze boottour in Halong Bay hebben geboekt.
Aangekomen bij Friends Travel hebben we een deel van onze groep ontmoet. Dat bleken 6 andere Nederlanders (3 koppels/setjes). Super aardige mensen! Later kwamen daar nog een Duits stel en 2 Amerikaanse meiden bij. Met de Amerikaanse meiden hebben we later nog veel en leuk gekletst! Super leuk!
Met z'n allen gingen we de bus in die ons naar Halong Bay bracht. Het was ongeveer 4 uur rijden.
Om op de boot te komen moesten we eerst via de pont het eiland op. Vervolgens nog 45 minuten met de bus.
De cruise/boot was heel prima! Aardig personeel en allemaal een eigen kamer met toilet en douche. Prima bedden ook.
Toen de boot ging varen konden wij genieten van de geweldige natuur.
Halong Bay staat bekend om de 370 rotsen/eilanden die het water uitsteken. Super bijzonder en heel mooi om doorheen te varen.
We lunchten gezamenlijk op de boot en gingen vervolgens kajakken. Het kajakken was super leuk en wát is het toch ongelofelijk mooi daar. We vaarden door een grot en kwamen vervolgens uit in het midden van een eiland wat deel was van het Nationale Park van Cat Ba. Daar hebben we aapjes gezien die zich alleen in dat park bevinden. Super bijzonder en een hele leuke ervaring.
Na het kajakken hebben we nog tijd gehad om te zwemmen in het mooie, blauw-groene water.
Vervolgens gingen we weer varen.
Op het dek hebben we met z'n allen genoten van de omgeving met muziek en een cocktail of biertje.
Om 18:00 uur hadden we een cooking class van onze gids waarin we springrolls hebben gemaakt en gegeten. We hebben erg gelachen. Na de springrolls hadden we nog ander, lekker avondeten.
In de avond was er wat karaoke en hebben we spelletjes gedaan. We hebben het super gezellig gehad en heel erg gelachen! Het was een geslaagde dag!
Om 00:00 uur gingen we slapen.

1 december:
Goodmorning,
Vandaag werden we wakker om 06:15 uur. We werden bij het ontbijt verwacht om 07:00 uur. Heerlijk ontbijt. Het beste dat we tot nu toe hebben gehad. Niet gek, zoet brood maar lekker getoast en normaal van smaak. Verder lekkere boter en jam en heeerljjke gebakken eieren!
Na het ontbijt hadden we nog tijd om onze spullen bij elkaar te zoeken en te genieten van de prachtige omgeving.
De boot vaarde naar het grootste eiland daar, Cat Ba. Hier hebben we gefietst over het eiland en vervolgens gewandeld. Op het eiland Cat Ba is er één stadje waar mensen wonen. Hier hebben we weinig mensen gezien, zij waren waarschijnlijk aan het werk, maar wel heel veel honden. Én: puppies! Hele schattige, fluffy hondjes!
(We zullen proberen wat foto's te plaatsen op de blog als we goede WiFi hebben. Daar heb je namelijk hele goede en snelle WiFi voor nodig.)
Na het 'biken en hiken' hadden we een laatste brunch op de boot en vaarden we vervolgens weer naar het land.
Hier moesten we wachten op de bus. Bij verschillende stops moesten we eruit en werden we op andere bussen gezet. Tussendoor ook nog met de snelboot naar het "echte" vasteland. En vervolgens: op naar Ninh Binh! Samen met twee andere Nederlandse stelletjes.
In Ninh Binh aangekomen hebben we met een Nederlands stel een taxi gedeeld omdat onze hotels zich dichtbij elkaar bevinden. We verblijven in het Go Ninh Binh Hostel. Dit hostel was vroeger een treinstation en dat zie je vooral van de buitenkant ook wel terug, heel gaaf. Een ruim en gezellig hostel. We hadden gewoon een kamer met z'n tweeën voor een prima prijs. Prima kamer ook met een goede airco.
Om 20:00 uur gingen we eten in een gezellig restaurantje met heel lief personeel. Het heette Chookie's. Hier gaan we morgen weer eten, want ze hebben er de heerlijkste Mango-smoothie en salades everrrr!! Dat hebben we het personeel ook laten weten, waardoor de vrouw helemaal stond te glunderen toen wij weggingen. Zo cute.
Om 22:00 uur waren we terug in het hotel waar we nog hebben gefacetimed met het thuisfront.
Rond 00:00 vielen onze ogen dicht.... Zzzz..

Slaap lekker!

x