24 december 2017 - dag 31

24 december 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Hooooiiii,
Om 07:00 uur worden we wakker door onze wekkers in de sleeping pod. We hebben allebei onrustig en weinig geslapen, maar de bedden lagen echt heerlijk! Beter dan sommige bedden die we hebben gehad in hotels de afgelopen maand. We kleden ons om en checken om 07:30 uur uit om ons vervolgens op te frissen in de wc.
Daarna is het tijd om in te checken en door de douane te gaan. Dit gaat allemaal redelijk snel en soepel. Na de douane eten we als ontbijt 2 croissants en een juice/cappuccino en lopen we nog langs wat souvenirwinkeltjes. Verder is het weer wachten, want we vertrekken wéér niet op tijd.
Onze vlucht naar Moskou verloopt erg soepel en ging voor mijn (char) gevoel redelijk snel. Kim dacht daar iets anders over, maar gelukkig hadden we een aardige man naast ons en kregen we beter voedsel dan op de heenreis.
Eenmaal aangekomen in Moskou was het daar -2 graden. We gingen vanuit HCM, waar het 32 graden was dus naar -2 graden. Best een verschilletje ;).
Na de paspoortcheck en de douane liepen we richting onze gate. Dat was weer een heel eind lopen, maar gelukkig hoefden we niet te sprinten zoals op de heenreis.
We aten snel wat frietjes van de Burger King en gingen naar het toilet. Vervolgens was de gate al open en konden we de bus in die ons naar het vliegtuig bracht. Koud was het, wow! Het sneeuwde zelfs. Wij hadden natuurlijk de sneeuw in NL gemist, dus dit hadden we toch nog even meegemaakt.
Hierna was het het vliegtuig in en opstijgen! Op naar Amsterdam. Op naar huis!
Om 21:30 uur landden we veilig in Amsterdam!
Jammer en gek dat onze reis al weer voorbij is. De maand is voorbij gevlogen. We hebben onwijs veel gezien en gedaan en hier hebben we erg van genoten!
Het is fijn om met kerst en oud&nieuw thuis te zijn, en het is fijn om onze familie en vrienden weer te zien, maar zodra het echte leven weer begint zullen we Vietnam en het reizen wel gaan missen denk ik.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van onze blog!
Veel liefs,

Kim en Charlotte

1. Hannah:
    25 december 2017
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en het met elkaar leuk hebben gehad! Zo te lezen komt daar vast een vervolg op!